پست‌های اینستاگرام و سایت‌های معروف، دیروز خبر از یک تغییر بزرگ در برنامه‌های معروف اسنپ می‌دادند. یک المان مشخص اما با رنگ‌های سازمانی متفاوت.

- ابتدا صفحه اینستاگرام اسنپ با المانی با رنگ سبز و یک فرمان و در چند پست از این طرح رونمایی کرد. اسنپ در هر عکس که به صورت تیکه‌ شده منتشر کرده، از یک توضیح خاص استفاده کرده بود.

- بعد از آن نوبت به اسنپ تریپ رسید تا با همان المان، رنگ قرمز و یک قطب نما از این طرح رونمایی کند. توضیح اسنپ تریپ برای این پست «یه تغییر تو راهه!‌» بود.

- اسنپ فود هم از همان المان، رنگ صورتی به همراه یک غذا که به نظر ته‌چین ‌می‌آمد در یک پست رونمایی کرد. توضیح اسنپ‌فود نیز برای این پست «یه تغییر تو راهه!‌» بود.

- اسنپ کیو هم از همان المان، رنگ بفنش و دکمه‌های دسته بازی پلی استیشن استفاده کرد. توضیح اسنپ کیو نیز برای این پست «یه تغییر تو راهه!‌» بود.

- اسنپ باکس هم از المان یکسان و رنگ سبز روشن و یک چرخ موتور استفاده کرده بود. توضیح اسنپ باکس هم مانند بقیه زیرمجموعه‌های اسنپ، برای این پست «یه تغییر تو راهه!‌» بود.

- اسنپ مارکت که جدیدترین عضو خانواده اسنپ به حساب می‌آید از همان المان، رنگ آبی و یک سبد که نشان دهنده سبد خرید است استفاده کرده و توضیح پست اسنپ مارکت نیز «یه تغییر تو راهه!‌» بود.


اما در میان این تغییرات چند نکته جالب وجود دارد که توجه به آنها خالی از لطف نیست:

  • اسنپ مارکت هیچ تغییری در لوگوی سایت خود نداده و فقط در اینستاگرام به این تغییر اشاره کرده است. این در حالی است که بقیه زیرمجموعه‌های اسنپ لوگوی خود را در سایت و اینستاگرام تغییر داده‌اند.
  • المان کار شده توسط اسنپ شباهت زیاد به یک علامت تعجب (!) دارد. البته دوستان گرافیست قطعا بهتر می‌توانند دلیل این شباهت را توضیح دهند.
  • توضیح یا کپشن زیر پست اینستاگرام و همچنین نوع پست گذاشتن همه زیرمجموعه‌های اسنپ به یک شکل بوده و همگی از عبارت «یه تغییر تو راهه!‌» استفاده کرده بودند. در حالی که اینستاگرام اسنپ از عبارت‌های مختلف مانند «تغییری به سوی هدف‌های نو!» استفاده کرده است و مدل چند تیکه برای پست خود استفاده کرده است.
  • اسنپ، اسنپ تریپ و اسنپ کیو تنها مجموعه‌هایی بودند که برای این رخداد ویدیو نیز منتشر کردند. این نشان از عدم هماهنگی بین سازمانی در اسنپ است.


سوپر اپلیکیشن اسنپ


دلیل تغییر لوگوی اسنپ

اسنپ و تمام زیرمجموعه‌های معروف آن امروز پرده از راز این طرح‌ها برداشتند و اعلام شد که این طرح‌ها مربوط به تغییر لوگوی مجموعه‌های اسنپ بوده و هدف از این تغییر هم یکپارچگی لوگو و هویت برند زیرمجموعه‌های اسنپ است. اما فقط تغییر لوگو و یکپارچگی بصری، دلیل این کار اسنپ نبوده و گویا شایعه تبدیل شدن اسنپ به یک سوپر اپلیکیشن و جای دادن همه خدمات در یک APP به واقعیت نزدیک شده است.


روابط عمومی اسنپ در همین رابطه به سایت دیجیاتو اعلام کرده:

«به زودی خدمات مختلف مجموعه اسنپ را به صورت یکپارچه در یک اپلیکیشن عرضه می‌کنیم و به این ترتیب تمام نیازهای روزمره شما را به صورت یکجا برطرف خواهیم ساخت؛ خدماتی از قبیل درخواست آنلاین خودرو و موتور، سفارش آنلاین غذا، رزرو آنلاین هتل، خرید آنلاین بلیت‌ هواپیما و مدیریت هوشمند‌ خریدهای روزانه.»


ویدیو منتشر شده توسط اسنپ، اسنپ تریپ و اسنپ کیو

سوپر اپلیکیشن اسنپ

خردادماه 1397 «ژوبین علاقبند» مدیر استراتژی گروه اینترنت ایران و مدیرعامل کنونی اسنپ، از تبدیل شدن تمام برنامه‌های اسنپ به «سوپر اپلیکیشن اسنپ» خبر داده بود. منظور از «سوپر اپلیکیشن اسنپ» یک برنامه کلی با ارائه تمام خدمات زیرمجموعه‌های اسنپ است. پیش از این نیز سوپر اپلیکیشن اسنپ برای برخی از کاربران فعال شده بود.

اصلی‌ترین مزیت سوپر اپلیکیشن این است که کاربر نیاز به نصب چند برنامه مختلف برای خدمات مورد نیاز خود ندارد. همچنین در زمینه تبلیغات نیز اسنپ کار ساده‌تری را نسبت به قبل خواهد داشت.

به گزارش دیجیاتو هم اکنون 10درصد کاربران اسنپ از سوپر اپلیکیشن اسنپ به صورت آزمایشی استفاده می‌کنند و احتمالا تا پایان امسال از این برنامه به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.